lunes, 27 de junio de 2016

ESTAGE DEUX ALPS, ESQUÍ, ANGLES I ROBOTICA Primers dos dies!

Hola a tots!!

Després de dos dies instalats al hotel, per fi hem pogut trobar un moment de pau per escriure al blog. Ahir, diumenge, vem arribar a Les Deux Alpes a les 16:30hrs, després de sortir a les 7:30hrs de Llívia. Vem fer bastantes parades, algunes per petits accidents, per recollir a l'Oriol i a la Berta a Perpignan, o per dinar a una area de servei aprop de Grenoble. Després de hores dels nens preguntant quan temps faltava, vem arribar a Les Deux Alpes. Primer, vem anar a parar a un hotel al principi del poble. El Carles es pensava que era aquell el nostre, pero no. Vem aprofitar el temps d'espera mentres els entrenadors preguntaven, per fer el primer joc en anglés... Els hi va encantar! Altre cop: tots a la furgo, camí al nostre hotel. Altre cop, ens vem equivocar!! En Carles, en Ferran i la Ester van entrar per fer el check-in pero no era l'hotel. En el temps d'espera varem montar un partit de futbol improvitzat als jardins de l'hotel. Al Martí se li va colar la pilota "firmada pels entrenadors del Barça"!!! Pero el super Ferry la va aconseguir. Tots a la furgo altre cop i finalment vem encertar... El hotel es genial. Estem tots a la mateixa planta, habitacions molt xules i el menjar molt bó. Els vostres fills s'estan posant les botes al buffet!! Ahir a les 21:30 vem caure tots dormits... Estavem super cansats del viatge i només venia de gust dormir!!

Aquest matí ens hem aixecat a les 5:45 per estar esmorzant a les 6:15. A les 7 ja estavem tots a les furgos direcció el telecabina que ens puja a pistas. Al arribar hem alucinat amb la cua. Tot i que ja ens ho imaginavem, veure-la a les 7:00 del matí ha sigut dur. Tot i així, ens ha passat bastant ràpid (a alguns), d'altres es queixaven pel pes de les botes. Lliçó apresa: demà ens posarem les botes abaix, per així portar menys pes a les motxilles. El día d'esquí d'avui es basava en esquí lliure per anar reconeixent l'estació i adaptar-nos a ella. Tot i que al principi anaven més prudents, a mesura que pasaven les hores, anaven agafant més confiança i els entrenadors han acabat molt contents amb el día d'avui. Hem fet un petit descans de 15 minuts per esmorzar i beure aigua, i a les 12:30hrs ens hem tret els esquís per  marxar cap a l'hotel. Al arribar hem anat rapidament a dinar, ja que si no ens tancaven el menjador, i tot seguit s'han canviat per fer robótica en anglés. Abans de començar amb els robots, l'Alex, decidit, s'ha tirat a la piscina i tot seguit s'han anat sumant un a un. Algunes fins i tot amb roba!!! Avui hem construït els robots. Portem 5 caixes de robots EV3, es a dir 5 robots. Cada robot está format per 3 integrants. La divisió de grups l'hem fet a base de qui havia fet robótica abans, i a partir d'allà ells decidien. (Està clar que els germans Huguet no anaven al mateix grup). Ens ha sorprés molt la dedicació i motivació que els hi ha aportat la robótica. Ha sigut genial veure'ls a tots concentrats treballant en equip, ajudant-se uns als altres, i aixó ha donat resultats. En 45 minuts tots els grups ja tenien el robot montat (algo que normalment s'hi triga bastant més). Hem fet un parell de misions amb els robots, i tot seguit han anat amb el Carles i la Ester a arreglar els esquís. Un a un anaven entregant els esquis per fer els cantos. Mentres, en Ferran estaba a una sala apart analitzant els videos de cada nen amb ells. En una hora ho teniem tot llest, la veritat que una hora molt productiva. Com a premi, el Ferran s'ha emportat als que vulgessin a un supermercat d'aprop de l'hotel a comprar algo, i tot seguit piscina!! Només tenies que mirar-lis les cares de felicitat. S'ho han passat super bé, organitzant jocs amb els nens italians que també estaven a la piscina. Més tard hem mirat el partit d'Espanya contra Itàlia. Tots anàven com a bojos animant a la roja!! Tot i que quan han perdut ja no eren tant fans... Ja que els nens italians han xinxat una mica. Al acabar el partit hem anar a sopar, i mentres sopaven alguns, com el Jan, ja ens demanaven d'anar a dormir. Hem tingut una petita reunió per planejar sobre demà i a hores d'ara estan tots dormits. Demà ens aixecarem a les 5:45 altre cop.

Tema english!! Felicitats a tots!! Tots i cada un dels nens i nenes tenen un nivell d'angles genial. Ho entenen tot a la perfecció i em parlen en anglès sense casi cap fallo. S'expressan d'alló més bé! Tot i que saben que parlo català, ja que amb els entrenadors parlo català, es dirigeixen a mi amb anglès casi sempre, i aixó es genial!! Poc a poc van agafant confiança i es "sueltan" molt més.